Stiftelsen for en Kritisk og Undersøkende Presse

DATA-SKUP STARTER OM

2020/11/18 10:00:00
Countdown placeholder
test
skup 2018
LEDELSEN: SKUP-styret jobber hektisk med alle sider av avlysningen. Her er nestleder Synnøve Åsebø (f.v.), daglig leder John Bones og styreleder Silje Sjursen Skiphamn under konferansen for to år siden.

SKUP jobber med de økonomiske følgene av avlysningen

SKUP-konferansen i Tønsberg 27.-29. mars er dessverre avlyst på grunn av corona-viruset. Kommuneoverlegen i Tønsberg påla 10. mars SKUP å avlyse arrangementet etter at det hadde kommet nye anbefalinger fra Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet. 

 

Det er første gang i SKUPs 30 år lange historie at konferansen har blitt avlyst, og vi er svært lei oss for at det ikke er mulig å gjennomføre. Vi beklager til alle foredragsholdere og deltakere som hadde gledet seg til årets høydepunkt for gravejournalister!

 

SKUP jobber nå på spreng for å kartlegge de økonomiske konsekvensene av avlysningen. Vi vet foreløpig ikke om det vil være mulig for oss å refundere hele eller deler av konferanseavgiften.

 

Vi er i løpende dialog med en rekke av de involverte aktørene, og vil komme tilbake med mer informasjon så fort vi har en avklaring. Vi ber om forståelse for at dette kan ta noe tid.

 

Helt siden starten har SKUP vært en dugnad som baserer seg på frivillig innsats og bidrag fra mediehusene. SKUP-konferansen er stiftelsens hovedinntektskilde og driften av SKUP avhenger av disse inntektene. Avlysningen har derfor satt stiftelsen i en vanskelig økonomisk situasjon, som styret nå jobber med å løse.  

 

På konferansen skulle også SKUP-prisen for 2019 ha blitt delt ut. Juryen vil gjennomføre sitt arbeid som planlagt, og prisen vil bli delt ut så fort det er praktisk mulig. Styret vil komme tilbake til når og på hvilken måte utdelingen skal skje.

 

Forut for SKUP-konferansen skulle det ha vært avholdt årsmøte. Også dette vil bli utsatt, og styret vurderer nå hvordan møtet skal gjennomføres. 

 

Oslo 12. mars 2020
 

John Bones
Daglig leder
SKUP

På forsiden nå
  • Lynprat

    Data-SKUP blir heldigital konferanse

    SKUP arrangerer heldigital Data-SKUP onsdag 18. november klokken 10–14.                     
  • Elin og Mathias

    Innkalling til årsmøte

    Det innkalles til årsmøte i SKUP torsdag 4. juni klokken 18.00 på Clarion Hotel The Hub (gamle Hotel Royal Christiania) i Oslo. Alle dokumenter vil bli lagt ut innen 28. mai.
  • Bernt

    Derfor vant VG SKUP-prisen

    VG vant i SKUP-prisen for «Helsereformens konsekvenser». Dagbladet, TV 2 og NRK fikk diplomer. Her kan du lese juryens begrunnelser.
  • MBO på SKUP

    Slik følger du utdelingen av SKUP-prisen

    SKUP-konferansen 2020 måtte dessverre avlyses på grunn av koronaviruset, men SKUP-prisen skal selvfølgelig deles ut likevel. Martin Beyer Olsen er digital konferansier når prisen deles ut lørdag kveld 25. april.
  • SKUP-juryen

    SKUP-vinneren klar - les alle metoderapportene

    Juryen er ferdig, SKUP-vinneren er klar, prisen vil bli delt ut, men det er fortsatt ikke avgjort når og på hvilken måte utdelingen av prisen vil skje. I mellomtiden kan alle som vil lese årets metoderapporter.
  • jubileumstidsskrift

    114 sider med SKUP-historikk

    Corona-viruset stoppet SKUP-konferansen, men det stoppet ikke produksjonen av jubileumstidsskriftet. 114 sider med SKUP-historikk og SKUP-historier markerer 30-årsjubileet og skulle blitt delt ut til alle deltagerne som kom til Tønsberg.
  • skup 2018

    SKUP jobber med de økonomiske følgene av avlysningen

    SKUP-konferansen i Tønsberg 27.-29. mars er dessverre avlyst på grunn av corona-viruset. Kommuneoverlegen i Tønsberg påla 10. mars SKUP å avlyse arrangementet etter at det hadde kommet nye anbefalinger fra Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet. 
  • vinnerne

    SKUP-konferansen 2020 er avlyst

    Folkehelseinstituttet (FHI) kom tirsdag kveld med nye anbefalinger for arrangører som følge av coronaviruset. FHI og Helsedirektoratet anbefaler nå å avlyse eller utsette alle innendørs arrangementer med 500 eller flere deltagere.