Av JOHN BONES
SKUP har tenkt "TV" i planleggingen, og tre av av de fire sporene er spilt inn på forhånd. I disse dager jobbes det hektisk med å ferdigstille innslagene som skal brukes, og Maria Hasselgård, journalist i Brennpunkt og styremedlem i SKUP, er programleder i live-sendingen.
De fleste av de store og tunge aktørene i mediebransjen tilbyr alle redaksjonelt ansatte tilgang til Data-SKUP. Det gjelder NRK, TV 2, Amedia, VG, Dagbladet, E24, Aftenposten, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende. Journalister som jobber på disse arbeidsplassene trenger altså ikke å registrere seg individuelt. Rent praktisk vil disse mediene få tilsendt en påmeldingslenke som distribueres internt.
De som registrerer seg individuelt, vil kort tid før konferansen få tilsendt en unik lenke som gir tilgang til det digitale programmet. Innholdet vil være tilgjengelig ut året.
Også OsloMet har kjøpt en pakke for journaliststudenter. Andre medier eller utdanningssteder som ønsker å kjøpe pakke kan ta kontakt med SKUP.
Det er 24 sesjoner på konferansen, og 23 av disse er ferdig planlagt.
Sesjonene vil by på en blanding av de beste foredragsholderne fra inn- og utland. BBCs Paul Myers er ettertraktet verden rundt, og han er først ute på direktesendingen, som avsluttes med sesjonen om muldvarpen i Nord-Korea. Deltagerne vil få et innblikk i det beste fra norsk og internasjonal datajournalistikk, og i tillegg er det et eget spor for akademia/mediebransjen.